maanantai 3. heinäkuuta 2017

Mitä sinä toivot kesältäsi?


Minä odotan malttamattomana, että pionit alkavat kukkia. Pienet asiat tekevät mielen ihmeitä. Usein osaamme sanoa tarkalleen, mitä emme halua. Niiden asioiden sanoittaminen, joita oikeasti toivomme, on usein liian vaikeaa. Unelmat on mahdollista saavuttaa, kun uskaltaa luopua niiden edessä olevista rajoitteista. Kun määränpää on selvillä, on helpompaa  navigoida oikeaan suuntaan. Mitä toivot kesältäsi? Kirjoita paperille ne asiat. Minä tein niin ja kyllä se tuntui aluksi vaikealta. 


Mitä sinä toivot tältä kesältäsi? Miten toteutat sen? Esim. Haluan levätä. Nauti kaksi tuntia päivässä hyvästä kirjasta, käsitöistä tai lehden lukemisesta. Minun kesääni kuuluu kotoilua, sillä meillä on "kesätyöläisiä". Minulla on nyt sitä kuuluisaa "omaa aikaa". Aluksi olin kriisissä sen "oman ajan" määrän kanssa, mutta nyt olen jo sopeutunut tähän elämäntilanteeseen. Olen oppinut nauttimaan ajastani ja olen onnellinen juuri tästä hetkestä, elämäntilanteestani. 



Minun kesätoiveeni:
* aikaa perheen kanssa puuhailuun
* kirjoittaminen ja opiskelu
* urheilu (juoksu ja maastopyöräily)
* kodin sisustaminen 
* käsityöt (ompelu ja virkkaus)
* Pihan, puutarhan sekä kasvimaan hoito
* Pihasaunassa ja leikkimökissä yöpyminen

Huomasitko, että nämä kaikki olivat ilmaisia! (Jos eteisen uuden maton hankintaa tai keittiön tapetteja ei lasketa.) Kun tavoitteet on sanoitettu konkreettisesti ja positiivisessa sävyssä, ne on helpompi toteuttaa. Ne voi kirjata kalenteriin. Olen kirjoittanut nämä asiat oman kesälomani alussa. Kirjoita sinäkin omat kesätoiveesi - ei niihin välttämättä lomaa tarvita. 

Kesäterveisin 
Anni 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista. Ilahdun niistä aina.